OMX30 1 631 0,4%  OMXH25 4 091 0,9%  Bitcoin 11 812,37 2,4%  Dow 26 072 0,2%  Nas 6 834 0,3%  EUR 9,8306 -0,1%  USD 8,0326 -0,2%  Olja 68,8 0,2%  Guld 1 331 -0,2% 
Publicerad 2018-01-12 11:18 av FinWire

NBC har nästan sålt slut på reklamtid för årets Super Bowl

Den amerikanska tv-sändaren NBC har i princip sålt slut på all ledig reklamtid under NFL-finalen Super Bowl.

NBC som tar 5 miljoner dollar för 30 sekunder uppgav att bara en handfull lediga reklamsnuttar finns kvar, rapporterar Reuters.

Kanalen kommenterade också den förväntade reklamförsäljningen för nästa månads vinter-OS i Sydkorea. Prognosen är att man kommer att sälja reklamtid för över 900 miljoner dollar och att man hamnar strax under 1,4 miljarder dollar när man räknar in för Super Bowl.

Super Bowl, som är finalmatchen inom USA:s nationella liga i amerikansk fotboll, äger rum den 4 februari.

NBC är en enhet inom Comcast Corporation.

Tips (SPONSRAT):
Jämför nätmäklare - Här handlar du aktier billigast

Vad tycker du?

ytterligare nyheter

Analyser om Comcast Corp. (Class A)

ytterligare analyser

Lägg till instrument

Aktier i denna artikel

pagehit