OMX30 1 500 0,7%  OMXH25 3 932 0,4%  Bitcoin 5 641,59 -0,6%  Dow 25 289 0,8%  Nas 6 890 1,8%  EUR 10,2657 0,0%  USD 9,0655 0,0%  Olja 67,9 1,8%  Guld 1 216 0,2% 
Publicerad 2018-07-11 12:02 av FinWire

Mobilspelet Clash Royale har genererat två miljarder dollar sedan lansering

Mobilspelet Clash Royale som spelutvecklingsbolaget Supercell står bakom har genererat två miljarder dollar i intäkter sedan lanseringen för två år sedan. Det rapporterar GamesIndustry med hänvisning till data från analysföretaget Sensor Tower.

Spelet lanserades i mars 2016 och enligt Sensor Tower har intäkterna från App Store och Google Play varit likafördelade, med 49 respektive 51 procent.

Amerikanska spelare står för den största andelen av intäkterna med 30 procent, följt av Tyskland och Frankrike med tio respektive sju procent. Kina återfinns på fjärdeplats med 6,5 procent, men då rör det sig endast om App Store-intäkter.

Clash Royale är ursprungligen en spin-off från spelet Clash of Clans som dragit in sex miljarder dollar de senaste sex åren. Förra månaden befann sig Clash Royale på elfte plats globalt sett till intäkter och plats nummer nio sett till intäkterna under det andra kvartalet, en plats före Clash of Clans.

Tips (SPONSRAT):
Jämför nätmäklare - Här handlar du aktier billigast

Vad tycker du?

Lägg till instrument

pagehit