OMX30 1 584 0,9%  OMXH25 4 276 -0,6%  Bitcoin 7 442,38 -0,4%  Dow 25 065 -0,5%  Nas 7 352 -0,5%  EUR 10,3804 0,0%  USD 8,9103 0,0%  Olja 72,7 0,2%  Guld 1 220 -0,2% 
Publicerad 2018-02-13 10:05 av FinWire

Hufvudstaden bygger om och utökar varuhuset Nordiska Kompaniet i Stockholm

Fastighetsbolaget Hufvudstaden kommer att utveckla varuhuset Nordiska Kompaniet i Stockholm. Förnyelsearbetet innefattar såväl den fysiska miljön som den digitala närvaron samt ett utökat serviceutbud för att möta kundernas efterfrågan och förändrade köpbeteende. Det framgår av ett pressmeddelande.

Varuhuset kommer att bli större, personligare samt få en mer unik framtoning och under de närmaste åren kommer flera internationella varumärken att flytta in på gatuplan. Redan i höst öppnar två av dessa; Valentino och Balenciaga.

"Hufvudstadens målsättning är att Nordiska Kompaniet ska stärka sin position som ett varuhus i världsklass med större andel internationella lyxvarumärken och erbjuda NK-kunden framgångsrika butiks-, mat- och servicekoncept. För oss är det lika viktigt att förvalta vårt arv som att ständigt förnya oss och möta morgondagens kundbehov", säger Ivo Stopner, vd i Hufvudstaden.

Arbetet med att ta NK Stockholm in i en ny epok beräknas ta tre år och omfattar 50 procent av den befintliga varuhusytan. Samtidigt växer varuhuset med 20 procent, detta genom omvandling av kontorsytor i NK-huset men framförallt då delar av parkeringshuset Parkaden på andra sidan Regeringsgatan kommer att bli en del av NK.

Tips (SPONSRAT):
Jämför nätmäklare - Här handlar du aktier billigast

Vad tycker du?

ytterligare nyheter

Analyser om Hufvudstaden AB (A)

ytterligare analyser

Lägg till instrument

Aktier i denna artikel

pagehit