OMX30 1 553 0,1%  OMXH25 4 209 0,4%  Bitcoin 6 666,17 5,0%  Dow 25 041 0,1%  Nas 7 356 -0,3%  EUR 10,3295 -0,5%  USD 8,8199 -0,7%  Olja 72,0 -3,9%  Guld 1 241 0,3% 
Publicerad 2018-02-14 08:16 av Direkt

H&M: ONLINEFÖRSÄLJNING STOD FÖR 12,5% AV TOTAL FSG 2017

STOCKHOLM (Direkt) H&M-gruppens onlineförsäljning har en god tillväxt med en försäljning 2017 som uppgick till 29 miljarder kronor, det vill säga 12,5 procent av H&M-gruppens totala försäljning.

Det framgår av ett pressmeddelande inför onsdagens kapitalmarknadsdag där H&M även avslöjar följande:

* H&M-gruppens onlinekanal har en "god" lönsamhet och stod för 22 procent av H&M-gruppens rörelseresultat 2017.

* New Business, som driver H&M-gruppens nyare varumärken COS, Weekday, Cheap Monday, Monki, H&M Home, & Other Stories och Arket, har en "god" tillväxt med en försäljning som uppgick till 17 miljarder kronor, det vill säga 7 procent av H&M-gruppens totala försäljning.

* En allt större andel av bolagets investeringar och satsningar allokeras till digitala investeringar och utgjorde under det senaste räkenskapsåret 45 procent av H&M-gruppens sammantagna investeringar.

* Nyöppnade butiker har "mycket bra villkor och flexibilitet". Genomsnittlig återbetalningstid för nya butiker är mindre än 17 månader.

Mats Torgander +46 8 5191 7915

Nyhetsbyrån Direkt

Tips (SPONSRAT):
Jämför nätmäklare - Här handlar du aktier billigast

Vad tycker du?

ytterligare nyheter

Analyser om Hennes & Mauritz AB (H & M, H&M)

Jun, 29 2018 Hennes & Mauritz AB (H & M, H&M) Sell Joh. Berenberg, Gossler & Co. KG (Berenberg Bank)
Jun, 28 2018 Hennes & Mauritz AB (H & M, H&M) Sell DZ BANK
Jun, 28 2018 Hennes & Mauritz AB (H & M, H&M) Underweight JP Morgan Chase & Co.
Jun, 28 2018 Hennes & Mauritz AB (H & M, H&M) Sell Goldman Sachs Group Inc.
Mar, 15 2018 Hennes & Mauritz AB (H & M, H&M) Underweight JP Morgan Chase & Co.
ytterligare analyser

Lägg till instrument

Aktier i denna artikel

pagehit