OMX30 1 551 -0,4%  OMXH25 4 113 -0,5%  Bitcoin 11 429,68 2,3%  Dow 25 219 0,1%  Nas 6 771 -0,4%  EUR 9,9143 0,0%  USD 8,0032 0,2%  Olja 65,4 -0,4%  Guld 1 342 -0,4% 
Publicerad 2018-02-14 08:16 av Direkt

H&M: ONLINEFÖRSÄLJNING STOD FÖR 12,5% AV TOTAL FSG 2017

STOCKHOLM (Direkt) H&M-gruppens onlineförsäljning har en god tillväxt med en försäljning 2017 som uppgick till 29 miljarder kronor, det vill säga 12,5 procent av H&M-gruppens totala försäljning.

Det framgår av ett pressmeddelande inför onsdagens kapitalmarknadsdag där H&M även avslöjar följande:

* H&M-gruppens onlinekanal har en "god" lönsamhet och stod för 22 procent av H&M-gruppens rörelseresultat 2017.

* New Business, som driver H&M-gruppens nyare varumärken COS, Weekday, Cheap Monday, Monki, H&M Home, & Other Stories och Arket, har en "god" tillväxt med en försäljning som uppgick till 17 miljarder kronor, det vill säga 7 procent av H&M-gruppens totala försäljning.

* En allt större andel av bolagets investeringar och satsningar allokeras till digitala investeringar och utgjorde under det senaste räkenskapsåret 45 procent av H&M-gruppens sammantagna investeringar.

* Nyöppnade butiker har "mycket bra villkor och flexibilitet". Genomsnittlig återbetalningstid för nya butiker är mindre än 17 månader.

Mats Torgander +46 8 5191 7915

Nyhetsbyrån Direkt

Tips (SPONSRAT):
Jämför nätmäklare - Här handlar du aktier billigast

Vad tycker du?

ytterligare nyheter

Analyser om Hennes & Mauritz AB (H & M, H&M)

Feb, 15 2018 Hennes & Mauritz AB (H & M, H&M) Underweight JP Morgan Chase & Co.
Feb, 15 2018 Hennes & Mauritz AB (H & M, H&M) Sell Barclays Capital
Jan, 17 2018 Hennes & Mauritz AB (H & M, H&M) Sell Société Générale Group S.A. (SG)
Dec, 01 2017 Hennes & Mauritz AB (H & M, H&M) Neutral Goldman Sachs Group Inc.
Jun, 01 2017 Hennes & Mauritz AB (H & M, H&M) Underweight JP Morgan Chase & Co.
ytterligare analyser

Lägg till instrument

Aktier i denna artikel

pagehit