OMX30 1 584 0,9%  OMXH25 4 276 -0,6%  Bitcoin 7 440,49 -0,4%  Dow 25 065 -0,5%  Nas 7 352 -0,5%  EUR 10,3829 0,1%  USD 8,9107 0,0%  Olja 72,7 0,1%  Guld 1 221 -0,2% 
Publicerad 2018-02-13 08:19 av FinWire

Elgiganten uppgraderar möjligheten att hämta ut paket i butikerna

Elgiganten, som ingår i brittiska Dixons Carphone, lanserar nu en uppgradering av sin click and collect-tjänst, en lösning som innebär att kunderna kan boka varor över nätet för att sedan hämta upp dem i butik inom en timme.

Kedjan uppger att totalt 50 procent av kunderna väljer att boka sin produkt på nätet för att sedan hämta upp den i butiken. I och med att e-handeln växer så växer också behovet i butikerna.

"Vi utvärderar löpande våra tjänster och det mest populära leveransalternativet är utan tvekan att boka online och hämta i butik. 50 procent av kunderna väljer att boka sin produkt på nätet för att sedan hämta den i valfritt varuhus och den siffran ökar relativt den ökade e-handeln. Kunderna vill ha snabb tillgång till sina nya produkter och därför erbjuder vi kunderna att hämta ut sin bokade produkt redan inom en timme", säger Niclas Eriksson, vd på Elgiganten, i en kommentar.

Företaget prövar också miljövänliga leveranser i Stockholm och Göteborg. Bilarna som kör ut varor drivs på biogas.

Tips (SPONSRAT):
Jämför nätmäklare - Här handlar du aktier billigast

Vad tycker du?

Nyheter om Dixons Carphone PLC

ytterligare nyheter

Analyser om Dixons Carphone PLC

ytterligare analyser

Lägg till instrument

Aktier i denna artikel

1,81
-0,80%
Dixons Carphone PLC
pagehit