OMX30 1 565 -0,6%  OMXH25 4 127 -0,8%  Bitcoin 10 613,23 1,5%  Dow 24 798 -0,7%  Nas 6 759 -0,3%  EUR 9,9896 0,2%  USD 8,1307 0,1%  Olja 64,9 -0,4%  Guld 1 323 -0,1% 
Publicerad 2018-02-13 08:19 av FinWire

Elgiganten uppgraderar möjligheten att hämta ut paket i butikerna

Elgiganten, som ingår i brittiska Dixons Carphone, lanserar nu en uppgradering av sin click and collect-tjänst, en lösning som innebär att kunderna kan boka varor över nätet för att sedan hämta upp dem i butik inom en timme.

Kedjan uppger att totalt 50 procent av kunderna väljer att boka sin produkt på nätet för att sedan hämta upp den i butiken. I och med att e-handeln växer så växer också behovet i butikerna.

"Vi utvärderar löpande våra tjänster och det mest populära leveransalternativet är utan tvekan att boka online och hämta i butik. 50 procent av kunderna väljer att boka sin produkt på nätet för att sedan hämta den i valfritt varuhus och den siffran ökar relativt den ökade e-handeln. Kunderna vill ha snabb tillgång till sina nya produkter och därför erbjuder vi kunderna att hämta ut sin bokade produkt redan inom en timme", säger Niclas Eriksson, vd på Elgiganten, i en kommentar.

Företaget prövar också miljövänliga leveranser i Stockholm och Göteborg. Bilarna som kör ut varor drivs på biogas.

Tips (SPONSRAT):
Jämför nätmäklare - Här handlar du aktier billigast

Vad tycker du?

ytterligare nyheter

Analyser om Dixons Carphone PLC

ytterligare analyser

Lägg till instrument

Aktier i denna artikel

1,95
-0,13%
Dixons Carphone PLC
pagehit