OMX30 1 615 0,1%  OMXH25 3 942 0,0%  OMXC20 995 -0,5%  Dow 23 558 0,1%  Nas 6 409 0,4%  EUR 9,8754 0,5%  USD 8,1706 -1,3%  Olja 63,7 0,5%  Guld 1 288 -0,1% 
Publicerad 2017-11-14 10:38 av FinWire

Amazon uppges satsa på reklamfinansierad streamingtjänst

Amazon är i färd med att ta fram en reklamfinansierad streamingtjänst som blir kostnadsfri för användaren, rapporterar AdAge.

Enligt uppgift förväntas tjänsten fungera som ett komplement till befintliga Amazon Prime Video.

Amazon ska redan ha kommit en bit på vägen då samtal förs med tv-nätverk, filmstudios och andra mediaföretag om program för tjänsten. För att göra den ännu mer attraktiv att verka på uppges Amazon ha erbjudit egna kanaler till innehållsskapare och en del av reklamintäkterna. Amazon ska även vara villiga att dela med sig information om tittarna.

En alternativ streamingtjänst där intäkterna betalas av annonsörer istället för abonnenter uppges kunna erbjuda ny mark för marknadsförare. Det gäller särskilt i en tid när reklamfilmer tappar i genomslagskraft på traditionell tv där publiken tillbringar allt mindre tid på grund av övergången till reklamfria tjänster som Netflix och just Prime, skriver sajten.

Tips (SPONSRAT):
Jämför nätmäklare - Här handlar du aktier billigast

Vad tycker du?

ytterligare nyheter

Analyser om Amazon

Nov, 20 2017 Amazon Buy Nomura
Okt, 27 2017 Amazon Goldman Sachs Group Inc.
Okt, 27 2017 Amazon Buy UBS AG
Okt, 27 2017 Amazon Outperform Credit Suisse Group
Okt, 27 2017 Amazon Overweight Morgan Stanley
ytterligare analyser

Lägg till instrument

Aktier i denna artikel

1 186,89
2,67%
Amazon
pagehit