OMX30 1 627 0,6%  OMXH25 3 930 -0,5%  OMXC20 969 0,4%  Dow 20 941 -0,2%  Nas 5 584 0,2%  EUR 9,6474 0,4%  USD 8,8524 0,0%  Olja 51,7 0,0%  Guld 1 268 0,0% 
SPONSRAT INNEHÅLL
MobiPlus Publicerad 2017-04-19 09:49 av vafinans.se
SPONSRAT INNEHÅLL

MobiPlus erbjuder smörgåsbord inom marknadsföring


Bildkälla: MobiPlus

MobiPlus startade 2010 med målet att koppla samman olika former av marknadsföringstjänster som användaren kan ta del av i mån av behov.

"Vi startade med att erbjuda tjänster inom SMS-marknadsföring - det var själva grunden. Därefter byggde vi ut med tjänster som att erbjuda hemsidor, nyhetsbrev, sökmotoroptimering, e-handelssystem, marknadsföring i sociala medier och tjänster för reklam på fasta skärmar utomhus eller på mindre fasta skärmar i butiker", säger MobiPlus vd Fredrik Alsgren.

För bolagets större kunder kan MobiPlus med sin bredd verka som en extra resurs för att komplettera marknadsavdelningen. För mindre och medelstora kunder som saknar en sådan avdelning kan MobiPlus istället gå in och vara en extern marknadsavdelning.

"Vi erbjuder ett smörgåsbord. Den som tycker om potatissallad kan ta det, på samma sätt fungerar det med valfriheten i våra tjänster. Fördelen är att vi kan skapa en enhetlig paketering", säger Fredrik Alsgren.

Fokus ligger också på spårbarhet, vilket är ett område där MobiPlus särskiljer sig:

"Vi satsar väldigt mycket på spårbarhet, mer än de flesta andra. Vi vill både driva trafiken och se till att kunden får ta del av resultat av marknadsföringen", säger Fredrik Alsgren.

MobiPlus har tidigare tilldelats 500 000 kronor i stöd av Tillväxtverket, för framtagning av tjänster inom nyhetsbrev. Nu laddar bolaget inför att genomföra en nyemission med målet att ta ytterligare steg:

"Vi hade kunnat ta in riskkapital, men samtidigt vill vi inte förlora det som gör företaget framgångsrikt. Får man in mycket riskkapital förändras företaget i grunden. Det är inget fel i det, men det är inte den approach som vi vill ta. Vi vill kunna tillföra mer och utveckla nya tjänster på det sätt som vi har tänkt", säger Fredrik Alsgren.

Målet är att få in kapital som ska driva på utveckling av nya tjänster samt förbereda för eventuella förvärv:

"Vi är ute efter små, lönsamma bolag, gärna med geografisk spridning. Vi ser en styrka i det. Det stärker vår support och vårt erbjudande genom närheten till våra kunder", avslutar Fredrik Alsgren.

Läs mer om MobiPlus här.

Vad tycker du?

pagehit